Kirkens SOS sett fra Hedmark og Oppland

Kirkens SOS består av 11 SOS-sentre. Uten den innsatsen de frivillige ved hvert senter gjør, ville ikke vi kunne levere en døgnåpen krisetjeneste å telefon og internett. Her får du anledning til å bli bedre kjent med Kristin. En av hennes viktigste oppgaver er nettopp å rekruttere og lære opp de frivillige. Fordi daglig leder gjennom de siste årene dessverre er syk, ble Kristin bedt om å ta over i en periode. Det har hun gjort med glans. Les om SOS-senteret i Hedmark og Oppland og om Kristins engasjement og omtanke for både tjenesten og våre frivillige.
Publisert: 9. mars 2018.

Tittel: Fung. daglig leder ved Kirkens SOS i Hedmark og Oppland Kristin Berget
Kristin har jobbet i Kirkens SOS siden 2006. Før hun kom til oss arbeidet hun i Helsedirektoratet, Oppland Fylkeskommune, Bedriftshelsetjenesten Telenor og HMS Norge
Alder: 64
Favorittbok (bøker): Elena Ferrantes Napolikvartetten
Favorittferie:  I en liten by i Italia ved havet sør i Toscana, Castiglione della Pescaia / Roma vår og høst / Fottur i Rondane / Skiturer i fjellet
Den viktigste grunnen til å bruke fritiden sin i Kirkens SOS:  Det faktum at man faktisk kan være der for noen, «helpers high», man vet at det er et stort behov for at man er der, får et større perspektiv på sitt eget liv, får noe tilbake selv; gode møter med mange forskjellige mennesker, både innringere/innskrivere og medvakter.
Hva som gjorde størst inntrykk da hun begynte i Kirkens SOS: Det var nok hvor modige innringere/innskrivere er, den utrolige innsatsen som de frivillige gjør og det gode fellesskapet vi ansatte har
Hva som motiverer henne aller mest: Det er alt det de frivillige og vi ansatte får til sammen !
Hennes viktigste lederegenskap: Det er kanskje å se alle som et team, lede og påvirke uten å være autoritær

FAKTA OM Kirkens SOS Hedmark og Oppland:

• SOS-senteret har eksistert siden: 1996
  • Antall ansatte ved SOS-senteret: 4 personer  (2,3 stillinger)
  • Antall frivillige ved SOS-senteret: 95

Det spesielle ved vårt senter er at vi befinner oss på 3 geografiske steder, de tre Mjøsbyene - noe som både er utfordrende og er en styrke.
I tillegg har vi verdens beste frivillige, forteller Kirstin med glimt i øyet.