Ensomheten tar ikke ferie.
Vi er her alltid. Også i sommer.

Fakta om Kirkens SOS

  • Kirkens SOS i Norge omfatter tolv lokale SOS-sentre, samt landssekretariatet i Oslo.
  • Vi mottar omkring 300 000 henvendelser hvert år og besvarer nærmere 200 000 av dem.
  • Vi har tre ulike tjenester: Telefon, SOS-melding og chat.
  • Vi skal søke å lindre smerten ved følelsesmessig og eksistensiell krise, - og forebygge selvmord.
  • Totalt har Kirkens SOS nærmere 1000 frivillige medarbeidere og i overkant av 40 ansatte.
  • Kirkens SOS mottar offentlige tilskudd, men er avhengig av gaver for å opprettholde og utvikle virksomheten.
  • Kirkens SOS ble stiftet i 1974.

Mer om Kirkens SOS sitt selvmordsforebyggende arbeid.

Landssekretariatet og Landsstyret

Landsstyret og landssekretariatet har en koordinerende og støttende funksjon i Kirkens SOS i Norge.

Eigil Morvik er styreleder i perioden 2015-17.

Generalsekretær Leif Jarle Theis leder landssekretariatet. (Til høyre i bildet).

Ansatte i landssekretariatet

Landsstyrets medlemmer

Årsrapporter

Last ned Kirkens SOS i Norge sine årsrapporter.

Årsrapport 2015-16

Årsrapport 2013-14

Årsrapport 2011-12

Vedtekter

Kirkens SOS sine vedtekter definerer og beskriver virksomheten vår.

Her kan du lese og laste ned Kirkens SOS sine vedtekter.

Visjon og verdier

Vår visjon er å omsette Jesu nestekjærlighet i praksis gjennom å gi tid til, ha tro på og fremme håp for mennesker i krise.

Kirkens SOS sine verdier omfatter frivillighet, åpenhet, tilgjengelighet og anonymitet. Det er også vårt formål å se, støtte og styrke alle som tar kontakt.

Mer om våre verdier.

Historie

Kirkens SOS i Norge ble stiftet i 1974, men det hele startet sommeren 1953 i London. Presten Chad Varah leste i avisen at tre personer begikk selvmord i byen hver dag. Det fikk han til å sette inn denne annonsen i London-avisene: "Før du tar livet ditt, ring meg på Mansion House 9000." Her kan du lese mer om Kirkens SOS sin historie.