Hvordan få ned selvmordstallene i Norge? - Et webinar fra Kirkens SOS

Kirkens SOS inviterte Fredrik Walby fra NSSF, Sandra Victoria Holst fra Psyktærlig og Hilde Lillestøl fra Kirkens SOS Møre og Romsdal for å diskutere hvordan vi kan få ned selvmordstallene i Norge.
Publisert: 18. september 2020.

I etterkant av Verdensdagen for selvmordsforebygging 10. september, og regjeringens nye handlingsplan for forebygging av selvmord som ble lagt fram samme dag, inviterte Kirkens SOS til webinar for å diskutere hvordan vi kan få ned selvmordstallene i Norge.

Deltakere var Fredrik Walby fra Nasjonalt senter for selvmordsforskning og -forebygging, Sandra Victoria Holst fra Psyktærlig og Hilde Lillestøl fra Kirkens SOS. Vi spurte alle deltakerne om hva vi vet, hva vi gjør nå, og hva vi burde gjøre, for å redusere antall selvmord i Norge.

Deltakerne ga også sine synspunkter på handlingsplanen, og sine råd om hva vi som enkeltpersoner, og samfunn, kan gjøre for å forebygge selvmord.

Webinaret ble holdt live for omtrent 80 gjester den 17. september, men vi tok det opp og legger det ut i sin helhet her, slik at alle som ønsker det skal få med seg denne viktige diskusjonen.