Fortalt av de som har ringt eller skrevet til oss

Ganske ofte får vi tilbakemeldinger fra de som ringer eller skriver til oss. Noen ganger får vi ros og noen ganger ris. Sitatene vitner om hva Kirkens SOS er på godt og vondt.
Publisert: 5. desember 2017.
Bilde: Kirkens SOS/ fotograf Torstein Ihle

-Jeg hadde ikke klart å si det til noen jeg, dersom jeg måtte bruke stemmen min.
Men når jeg kan skrive, og du kan spørre - da går det litt etter litt.
Innskriver til Kirkens SOS

-Ingen vet om at jeg er så deprimert. Nå er det noen med dere som vet om det.
Det gikk overraskende fint
å fortelle om det når jeg skrev på e-post.
Kanskje kan jeg tørre å si det til noen også nå?
En som har vært i samtale med Kirkens SOS

-Midt i et bunnløst mørke, kontaktet jeg dere, og med små spørsmål om store ting begynt lysene å tennes rundt meg. Det er fortsatt mørkt, men der er små lys å bevege seg rundt. Kanskje var det nå det snudde? Kanskje er det nå jeg overlever. Jeg lever i alle fall.
Fortalt av en som skrev til Kirkens SOS.

-Jeg føler jeg kan åpne meg her, og jeg vet ikke helt hvordan dere gjør det, men jeg gikk fra å være sykt deppa og stressa, til å være glad og sette pris på mye forskjellig. Tusen takk.
Tilbakemelding fra en som pratet med oss.

-At det finst ein plass der problema mine ikkje er for små og der eg kan føle meg høyrd, trudd og tatt på alvår. Og der nokon faktisk har tid til meg.
Fortalt av en som ringte oss.

Flere SOS-stemmer

Perlen

Hei. Kan jeg snakke med deg? - Ja, det kan du. Hvordan har du det? En eldre dame ringer meg, på vakt på Kirkens SOS. Stillhet. Lenge. Bare lyden av stille pust.