KJELLAUG OG EINAR ER IKKE SOM ALLE ANDRE JUBILANTER

Da Kjellaug og Einar skulle markere sine 50-årsdager, inviterte de venner og familie på konsert og utfordret gjestene til å gi en pengegave til Kirkens SOS i Telemark.
Publisert: 11. juni 2018.
Til venstre ser vi de glade giverne Kjellaug og Einar. Til høyre står takknemlige mottakere av gaven representert ved daglig leder Melle Aakenes og styreleder Ole Ragnar Helgen.

Kjellaug og Einars 50-års-jubileum handlet om å gi. Først inviterte de sine venner på en musikalsk opplevelse av høy klasse. Musikerne og sangerne Eriko Saito, Vegard Arnesen Bakke, Jostein Fahre og Eirik Moen Liane holdt en flott konsert i Gulset kirke den 21/4-18 til ære for jubilantene. Dernest utfordret de sine gjester til å gi en pengegave til Kirkens SOS i Telemark. Mange fulgte oppfordringen, og i mai tikket det inn nærmere 25.000,- til formålet!

Vi i Kirkens SOS i Telemark er målløse, beæret og svært takknemlige for gaven. Over en kaffekopp på senteret vårt i Skien spurte vi paret hva som gjorde at de laget en veldedighetskonsert ut av jubileet sitt. Einar uttrykte dette:

- Når vi planla dette, så ønsket vi å gi i stedet for å få gaver til oss selv. Vi gav konsert og felles opplevelse til våre gjester, og de gav videre til et godt formål. Vi hadde Kirkens SOS på netthinna. Det er en virksomhet som betyr så mye for så mange. Jeg jobber i politiet. Flere ganger har jeg hatt nærkontakt med mennesker som sliter i den mest kritiske enden av livet. I den enden vet vi at Kirkens SOS har tatt affære gjerne litt før oss. Noen ildsjeler i kontaktnettet vårt brenner ekstra mye for den livsviktige døgnåpne frivillige krisetjenesten. Det har nok også gjort sitt til at Kjellaug og jeg har ekstra sansen for Kirkens SOS.

Kirkens SOS i Telemark bøyer seg i støvet og takker!