Leder Audun Haga

Kurs for nye frivillige

Ønsker du å bli vår nye frivillige medarbeider?

Fyll ut søknadskjema her, så kontakter vi deg for en samtale og du får informasjon om aktuelle kurs-tider. Det arrangeres mange nasjonale digitale kurs både på dagtid og kveldstid, så vi finner helt sikkert dato og tidspunkt som passer for deg. Hvis du føler deg usikker på det tekniske, hjelper vi deg ved at å være tilstede sammen med deg i våre lokaler de første kurssamlingene.

Kurset utruster deg til å besvare krisetjenesten og er innom mange ulike tema. Vil du se hvordan det er å være frivillig kan du ta en titt på "Alltid her" og her "Frivillig i Kirkens SOS".

For spørsmål eller en uforpliktende prat kan du kontakte leder Audun Haga på epost: [email protected] eller på telefon: 900 59 297 (mottar ikke sms), eller sende inn kontaktskjema. Du kan også følge oss på Facebook.

Å snakke med folk om livet gir mening.

Kirkens SOS Telemark

3701 Skien,

Fakturaadresse:
Elektronisk faktura (EHF) til 971 275 596 mrk. 900
(ev.: [email protected] - mrk. 900)

Holbergs gate 14, 3717 Skien
900 59 297 (mottar ikke sms)
7011 05 20067 mrk. Kirkens SOS Telemark
971.275.596

Kirkens SOS Telemark

Kirkens SOS Telemark har kontorlokaler i Skien og vaktrom på Gvarv. Her er vi to ansatte og rundt 45 frivillige medarbeidere.

Leder er Audun Haga og Renata Nyborg er ansatt som konsulent. Våre frivillige besvarer krisetjenesten via telefon og chat. Årlig besvarer vi i Telemark nærmere 10 000 henvendelser fra mennesker i følelsesmessig eller eksistensiell krise.

- En god samtale kan være avgjørende for å komme videre. Kirkens SOS er her alltid 24/7, sier Audun.

Han oppfordrer alle som leker med tanken om å bli frivillig til å ta kontakt. Det er mulig å ta vakt både fra vaktrom og hjemmefra.

Gjennom innføringskurset for nye frivillige får du opplæring i å møte mennesker i krise. Våre metoder bygger på nesten 50-års erfaring med krisetelefon og en visjon om å se, støtte og styrke våre medmennesker. Som frivillig medarbeider er du anonym.

Vil du støtte oss økonomisk? Klikk her og velg "Telemark" for å registrere deg som fast giver.

STYREMEDLEMMER Kirkens SOS Telemark

Leder for Kirkens SOS Telemark sammen med styremedlemmer. Gode, engasjerte mennesker som brenner for oppdraget vårt.

Vivat kurs

Sertifiserte Vivat-kurs-holdere Stine Sætre Risanger (på bildet til høyre) og Mette Johnsen Strand på (bildet til venstre) loste en hel gjeng av våre frivillige samt kommune ansatte og helsepersonell godt og sikkert gjennom to-dagers-kurset Førstehjelp ved selvmordsfare (Vivat) på Idea Kompetanse i Notodden den 27 og 28 nov.