Lederskifte i Kirkens SOS Telemark

Den 1. januar 2022 startet Audun Haga opp som leder av Kirkens SOS Telemark, og avløste Melle Aakenes.
Publisert: 10. januar 2022.
Bildet viser markeringen av en høytidelig nøkkeloverlevering mellom avtroppende og nåværende leder av Kirkens SOS Telemark – som seg hør og bør.

Audun Haga (56) er tidligere sjømannsprest ved Sjømannskirken i Texas og bosatt i Nevlunghavn. Han kommer nå fra stillingen som sokneprest i Sandar kirke i Sandefjord. Selv har han vært aktiv telefonvakt ved Kirkens SOS i Oslo og er også utdannet familieterapeut. Han uttrykker at han gleder seg til å ta fatt som ny leder – gjennom å bli kjent med de frivillige knyttet til vakttjenesten, det lokale nettverket til Kirkens SOS Telemark og kolleger både lokalt og nasjonalt i landsforeningen.

Melle Aakenes har vært leder av Kirkens SOS Telemark i to perioder – fra 2003-2015 og fra 2018-2021. Hun runder av etter nesten 16 år med følgende hilsen:

- Tusen takk for meg! Årene som leder i Kirkens SOS Telemark har gitt meg stor mening, glede, varierte og lange arbeidsdager – der jeg har blitt kjent med så mange hjertegode mennesker som stiller opp for andre på en enestående måte. Å være til stede 24/7 for mennesker som trenger noen å snakke med når livet er vanskelig må være verdens beste ide! At frivillige medmennesker bruker sin tid på dette rører meg dypt. Jeg ønsker Audun alt godt som leder, og håper jeg treffer dere innimellom også i tiden som kommer. Jeg er glad for å kunne fortsette som ansatt i Kirkens SOS - om enn i en ny rolle.

Audun og Melle vil arbeide tett sammen de par første månedene av 2022 – slik at overgangen skal bli så grei som mulig. Melle går sakte over i rollen som spesialrådgiver tilknyttet Kirkens SOS sitt landssekretariat.