Leder May-Irene Wergeland

Innføringskurs for nye medarbeidere

Vil du bli frivillig medarbeider? Alle nye medarbeidere får god opplæring gjennom et innføringskurs.

Kursene høsten 2023 er digitale. Hvis du føler deg usikker på det tekniske, skal vi hjelpe deg.

Vi har kontinuerlig intervjuer og opptak. Ta kontakt, så får du vite mer før du bestemmer deg!

Søknadsskjema fyller du ut og sender inn. Når vi får søknaden din avtaler vi en inntakssamtale her, hvor du får vite mer om det å være medarbeider, og kan spørre om alt du lurer på før du bestemmer deg.

Har du spørsmål - ta kontakt på e-post [email protected] eller på telefon 55 32 58 45.

På innføringskurset får du opplæring i å møte mennesker i krise, og å være et lyttende medmenneske for folk som trenger noen å snakke med. Våre metoder bygger på mer enn 40-års erfaring med krisetjeneste og en visjon om å fremme livsmot og håp gjennom å se, støtte og styrke våre medmennesker. Som frivillig medarbeider er du anonym.

Les mer om hvordan det er å være frivillig her.

Å snakke med folk om livet gir mening.

Kirkens SOS Bjørgvin

Kong Oscars gate 62
5017 Bergen

Kong Oscars gate 62, 5017 Bergen
7011 05 20067
971.275.596

Kirkens SOS Bjørgvin

Kirkens SOS Bjørgvin har administrasjon og vaktrom i Bergen. Her er vi 6 ansatte og 120 frivillige medarbeidere.

May-Irene Wergeland er leder. Vårt senter svarer på telefon, SOS-melding og Chat. I 2022 svarte vi på 22.161 henvendelser.

-Alle mennesker møter motgang. Noen ganger trenger vi støtte, andre faser av livet har vi krefter til å støtte andre. Sånn er det å være menneske.

Som frivillig på Kirkens SOS kan du hjelpe et annet menneske til å klare å stå i, holde ut, vanskelige perioder av sitt liv. Du er til hjelp fordi ekte interesse, den gode samtalen, skaper håp og gir kraft. I tillegg er Kirkens SOS tilgjengelig 24/7, åpen også når alle andre er stengt. På Kirkens SOS tror vi at den enkelte selv er ekspert på eget liv, men når det røyner på trenger en å bli ekstra sett, støttet og styrket.

Nå kan du Vippse eller sms'e støtte til Kirkens SOS Bjørgvin!

Kirkens SOS døgnåpne krisetjeneste er åpen for alle, alltid, drives med frivillige medarbeidere og er avhengig av innsamlede midler. Nå kan du enkelt gi en gave ved å bruke Vipps eller sende SMS!