Leder Anicken Sveia Riksfjord

Bli digital frivillig

Vi vil veldig gjerne høre fra deg som kan tenke deg å bli digital frivillig!

Vi har kontinuerlig opptak og inntakssamtaler hele året. Du søker ved å velge Kirkens SOS Digital i vårt elektroniske søknadskjema, og deretter fylle ut og sende inn skjemaet.

- Er du et medmenneske å snakke med når livet er vanskelig og ikke står i krise selv? Ta kontakt med oss.

Som frivillig får du opplæring i å møte mennesker i krise og å være et lyttende medmenneske for folk som trenger noen å snakke med. Våre metoder bygger på nærmest 50-års erfaring som krisetjeneste, og et ønske om å fremme livsmot og håp.

Vil du se hvordan det er å være frivillig kan du ta en titt på "Alltid her" og "Frivillig i Kirkens SOS".

Det arrangeres mange nasjonale digitale kurs både på dagtid og kveldstid, så vi finner helt sikkert dato og tidspunkt som passer for deg.

For spørsmål eller en uforpliktende prat kan du ta kontakt med våre ansatte på epost: [email protected] eller på telefon: 40 000 476 (mottar ikke sms), eller sende inn kontaktskjema.

Å snakke med folk om livet gir mening.

Kirkens SOS Digital

Postboks 74, 3701 Skien, Telemark

Fakturaadresse:
EHF til 971 275 596 mrk.900
ev. [email protected]

Holbergs gate 14, 3717 Skien
40 000 476 (mottar ikke sms)
7011 05 20067 mrk. 900

Kirkens SOS Digital

Kirkens SOS Digital ble opprettet i 2020, som et prosjekt ledet av Anicken Sveia Riksfjord. Prosjektet ble til en suksess og fra 2022 er det et heldigitalt senter med ca.60 aktive frivillige.

Anicken oppfordrer alle som ønsker å gjøre en forskjell for sine medmennesker til å bli frivillig medarbeider. Her kan frivillige melde seg fra alle steder i landet, og utlandet, - ikke bare de områdene hvor vi har lokale sentre.

Alt av opplæring og veiledning foregår digitalt, og frivilligvaktene blir utført digitalt fra hjemmekontor, som vi bistår med å sette opp og kvalitetssikre.

Vil du sponse en eller flere samtaler? Da kan du støtte oss økonomisk. Klikk her og velg "Digital" for å registrere deg som fast giver.

KURS FOR NYE FRIVILLIGE

Som frivillig går du inn i en meningsfull tjeneste som betyr svært mye i mange menneskers liv. Ingen av våre frivillige er like, men alle er lyttende mennesker, som ved sitt nærvær på telefon eller chat, gir håp når livet utfordrer. Ingen hos oss jobber alene, og alle får god opplæring i forkant.

Frivilligkonferansen 2022

550 fantastiske mennesker samlet i Oslo 12-13.11.2022. Kulturell og faglig påfyll, felleskap, gode samtaler. For en opplevelse, for en stemning. 💜