Leder Carl-Axel Bang-Ellingsen

VELKOMMEN SOM FRIVILLIG I KIRKENS SOS

Våre innføringskurs gir en solid opplæring ved vekt på å utruste medarbeidere med kunnskap, holdninger og ferdigheter som samtalepartner på telefon eller internett. Nå tilpasser vi oss den aktuelle situasjonen og inviterer til innføringskurs med hovedsakelig digitale kurssamlinger.

Neste kurs for frivillige til telefon- og chattetjenesten holdes digitalt. Det finnes flere digitale kurs med oppstart fortløpende. Kursene skjer på dag- eller kveldstid.

Prøvevakter inngår i tillegg til kurssamlinger. Vaktene gjennomføres enten digitalt eller på vaktrom tilknyttet ditt lokale senter. Vi tilbyr også digital tilrettelegging og kurs i digital deltakelse. Det passer for deg som vil bli bedre kjent med begreper innen digital kommunikasjon, datasikkerhet og grunnleggende innføring i digitale møteverktøy.

Vil du sende inn søknadsskjema for å bli frivillig?

Du kan fylle ut søknadsskjema direkte på nett. Da trykker du på knappen i feltet under til venstre hvor det står "JEG VIL BLI FRIVILLIG".

Eller fylle ut skjema her.

Vil du vite mer om å være frivillig i Kirkens SOS? Da finner du mer informasjon her, eller så kan du ta kontakt med oss på telefon: 70100992 eller e-post: [email protected]

Kirkens SOS Møre og Romsdal

Sundgata 12, 6003 Ålesund
7011 05 20067
971.275.596

Kirkens SOS Møre og Romsdal

Vi i Kirkens SOS Møre og Romsdal har kontorlokaler i Ålesund og vaktrom i Ålesund og Molde, samt en vaktavdeling for SOS-chat ved søre sunnmøre. Vi er 3 ansatte og nærmere 100 frivillige medarbeidere. Konstituert leder er Carl-Axel Bang-Ellingsen. Vårt senter betjener krisetelefonen og SOS-chat. Årlig besvarer vi rundt 15000 henvendelser fra mennesker i følelsesmessig eller eksistensiell krise.

-Er du et menneske å snakke med når livet er som verst? Carl-Axel Bang-Ellingsen oppfordrer alle som ønsker å gjøre en forskjell for sine medmennesker til å bli frivillige medarbeidere i Kirkens SOS. Han presiserer: - Når livet er som verst trenger vi et medmenneske som løfter oss opp, ser oss og støtter oss - slik at vi kan bli hele igjen.

- Frivillig arbeid er en viktig innsats i samfunnet. Som frivillig i Kirkens SOS vil man lære å sette perspektiv på livet, skape personlig vekst og være til stede for dem som trenger et medmenneske å snakke med.

ÅRETS MENINGSFULLE JULEGAVE

Hos oss i Kirkens SOS er det alltid noen av våre gode frivillige som tar imot samtaler, hver eneste dag. Vi ønsker å gi livsmot og håp for den som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise, og som kjenner at livet utfordrer.

Ønsker du eller din bedrift å gi en meningsfull julegave?

GI ET BIDRAG SOM STØTTESPILLER FOR KIRKENS SOS MØRE OG ROMSDAL

Ta gjerne kontakt for å få tilsendt faktura: [email protected]

Det er også mulig å gi en gave med VIPPS 137097

Sunnmørsfolk- podcastepisode med Hilde Lillestøl

Leder for Kirkens SOS Møre og Romsdal Hilde Lillestøl deltar i samtale med Elisabeth Solvang i podcastserien Sunnmørsfolk hvor tema er Kirkens SOS sitt selvmordsforebyggende arbeid. Lytt gjerne !

Støtt Kirkens SOS Møre og Romsdal med VIPPS

Nå kan du enkelt gi en gave med VIPPS til 137097