Tanker fra en frivillig

I denne lille teksten deler en av våre frivillige sine tanker, etter å ha vært på vakt i Kirkens SOS. - Å gi håp til noen som har det vanskelig gir mening for meg, skriver hun.
Publisert: 10. juli 2020.
- Veien er lang, men det finnes lys. Vi fant det sammen, skriver en av våre frivillige. Foto: John Towner (Unsplash)

Denne teksten ble sendt inn til oss. Ønsker du å dele noe på SOS-stemmer? Send på e-post til [email protected].

Innringer til Kirkens SOS: Jeg har det så vanskelig, vet ikke om jeg orker mer.

Jeg: hva er det som er så vanskelig i livet ditt nå?

Taushet. Mange tanker som surrer rundt, vanskelig å sette ord på alt, det er så mye.

Sammen tar vi en ting av gangen. Prøver å luke ut det som ikke er grunn til bekymring. Sammen tar vi tak og lager litt «system» i tankekaos.

Tid og samarbeid er nøkkelen. Ikke nødvendigvis svar på alt, men egenrefleksjon og en som er der og hører, støtter og styrker.

Den som ringer ser håp i mørket. Veien er lang men det finnes lys. Vi fant det sammen.

Å gi håp til noen som har det vanskelig gir mening for meg.

- Linda, frivillig i Kirkens SOS

Vil du vite mer om å være frivillig i Kirkens SOS? Trykk her!

Flere SOS-stemmer

- Tenk at jeg kunne fortelle. Tenk at det likevel ikke var min feil

En innringer hadde et så fint møte med en av våre frivillige at han ringte oss for å fortelle om det. Vi fikk lov til å dele en tekst skrevet av den ansatte etter samtalen.

- Kjærlighet er vakkert – ikke skummelt!

I anledning Pride har vi fått lov til å dele noen tilbakemeldinger fra innringere og innskrivere om det å leve som personer som bryter normer for kjønn, seksualitet og seksuell legning. - Kjærlighet er vakkert – ikke skummelt, så la oss forsøke å unngå å få folk til å føle seg utenfor fordi de elsker noen av samme kjønn eller er født i feil kropp, skriver en av dem.