Trenger du noen å snakke med?

Det er enda større behov for våre krisetjenester nå

Den 13. mars stengte vi kontorene våre, og omorganiserte hele tjenesten vår til kvalitetssikrede hjemmekontor. Vi har likevel svart på like mange samtaler som vi vanligvis besvarer, og greid å være tilstede for mange av de som trenger oss nå. De ferskeste tallene viser at vi har besvart over 8000 samtaler så langt i koronatiden.

Noen råd om hvordan å ta vare på sin psykiske helse nå

Isolasjon og bekymring kan være veldig psykisk belastende for oss alle. Her gir vi noen råd om hvordan vi kan passe på vår psykiske helse nå, for eksempel å holde på rutiner, gjøre hyggelige aktiviteter og opprettholde sosial kontakt.

Undersøkelse: er det behov for krisetjeneste på samisk?

Kirkens SOS er en åpen og inkluderende tjeneste som ønsker å være her for alle, uavhengig av religion, etnisitet og legning. Derfor ønsker Kirkens SOS Nord-Hålogaland å undersøke om det er behov for krisetjeneste på våre tre samiske språk.

- Viktig holdepunkt når mye annet er stengt

Kirkens SOS stengte alle lokaler 13. mars og har omdirigert hele tjenesten til kvalitetssikrede hjemmekontor. - Til tross for enorm omorganisering og kriseberedskap, har vi klart å holde svarprosenten oppe, og er for mange et viktig holdepunkt når mye annet er stengt, sier generalsekretær Leif Jarle Theis.